طراحی بازی اندروید و ios

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

بازی سازی (Game Development) هنر ایجاد بازی ها، طراحی، توسعه و انتشار یک بازی را توصیف می‌کند. بازی سازی موبایل با داشتن بازار جهانی در سال جاری، ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته و با این حساب جای تعجب نیست که بسیاری از افراد و توسعه دهندگان تمایل به ساخت بازی موبایل داشته باشند!

 

اهمیت ساخت بازی های موبایل در تجارت الکترونیک و توسعه برندینگ

بازی های موبایل متناسب با همه سنین و برای تمام افراد در هر موقعیتی وجود دارند؛ بااین‌حال، بسیاری از برندها، هنوز سهمی از بازار در میان بازی های موبایل ندارند. دلیل این موضوع چیست؟

به‌عنوان دلیل اصلی این موضوع باید بگوییم که بستر موبایل هنوز جزو جدیدترین بسترهای اصلی تبلیغات محسوب می‌شود و نرخ بازگشت تبلیغات برند، همچنان در حال رشد است؛ اما ناشران بازی های موبایل ، تبلیغات برند را کشف کرده‌اند. بزرگ‌ترین ناشران، بازی‌های دیگر را با تبلیغات پوشانده‌اند و با موفقیت برای برندهای خودشان جلب‌توجه می‌کنند. آن‌ها امکان انجام این کار را دارند؛ زیرا کاربران موبایل، در مقایسه با کاربران کامپیوترهای شخصی، تبلیغات را بهتر به یاد می‌آورند و احتمال این‌که بعدا خرید کنند، بیشتر است.

مزیت منحصربه‌فرد موبایل این است که کاربرانش هیچ‌وقت گوشی خود را کنار نمی‌گذارند.

 

بازی‌ها تنها نوعی از اپلیکیشن‌های موبایل اند که خود کاربران، به‌دنبال آن‌ها می‌گردند حتی از طریق تبلیغات. فرمت‌های اصلی این کار به خوبی تعریف و تا حدی هم اندازه‌گیری شده است. چند دلیل وجود دارد که چرا بازی های موبایل را می‌توان منبع رو به رشد تبلیغات برند دانست. با تپلیغ آکادمی همراه باشید.

 

همه چشم‌ها به شماست

تبلیغات ویدیویی درون برنامه، نرخ بازدید بالایی در حد ۸۰ درصد یا بیش‌تر دارد و کاربران از تبلیغات درون برنامه ای تجربه بهتری در مقایسه با تبلیغات وب موبایل دارند. از آن‌جا که جذب کاربران هزینه زیادی دارد و کاربران به هر دلیلی، همیشه مستعد رفتن به یک بازی جدیدند، توسعه‌دهندگان بازی برای حفظ کاربران، تلاش می‌کنند تا تمام قسمت‌های بازی را از جمله تبلیغات، تا حد ممکن جذاب نگه دارند. بازی سازان از طریق ترکیب تبلیغات در یک بازی، به بازی ها کمک می‌کنند تا مشکلات وب موبایل را نداشته باشند؛ چون اکثر تبلیغات در وب موبایل، یا مطالب را بیش‌تر مبهم می‌کند یا آن تبلیغ اصلا دیده نمی‌شود.

 

ویدیوهای جایزه در بازی های موبایل

توسعه‌دهندگان بازی های موبایل ، ویدیوهای جایزه هم می‌سازند؛ فرمت ویدیویی استاندارد با مقداری پیچ‌وتاب. هنگامی‌که کاربران یک بازدید را کامل می‌کنند، با جایزه درون بازی پاداش می‌گیرند. این فرآیند، ارتباطی مثبت را از طریق تجربه بازی ایجاد می‌کند. کاربران از تبلیغات پاداشی به‌شدت استقبال می‌کنند. ۶۲ درصد از بازیکن‌های موبایل ترجیح می‌دهند به جای انتخاب سایر آیتم‌های رایگان، آگهی تماشا کنند. تبلیغات جایزه دار، بسیار محبوب هستند. استودیوی Rappid Games معتقد است که بازی‌ها فقط از طریق تبلیغات پشتیبانی می‌شوند. بر اساس گزارش‌های سایر توسعه‌دهندگان، وقتی فرصت‌های دیدن تبلیغات کاهش پیدا کند یا حذف شود، کاربران ناراحت می‌شوند.

 

 

 

 

تبلیغات ریدایرکت

درواقع بازاریاب‌ها، این‌گونه از تبلیغات ریدایرکت برای اغفال شما استفاده می‌کنند!

در آینده، سایر فرمت‌های تبلیغات موبایل هم برای برندها مهم می‌شود. تبلیغات همسان یا تبلیغات نیتیو (Native Ads) نوعی از تبلیغات است که با شکل و عملکردی طبیعی، شبیه تجربه خود کاربر طراحی می‌شود؛ مانند پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام که به شکلی طبیعی بین سایر پست‌ها قرار می‌گیرد. تبلیغات تعاملی هم نوعی دیگر از تبلیغات درون برنامه ای است که به کاربر اجازه می‌دهد یک بازی یا اپلیکیشن را قبل از دانلود، امتحان کنند. این نوع تبلیغات به تبلیغ‌کننده امکان می‌دهد که برای کاربران، موقعیت تجربه‌ای تعاملی را فراهم کند تا آن‌ها با بازی یا اپلیکیشن ارتباط برقرار کنند.

 

امکان مشاهده نتایج

تبلیغات درون برنامه ای به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا به محل تبلیغات، تعداد نمایش‌ها و تناوب پخش آن‌ها نظارت کنند؛ بااین‌حال، موبایل بهتر از این هم می‌تواند کار کند. ویژگی‌های اختصاصی موبایل، می‌تواند تعیین‌کننده بهترین شناسه ثابت برای پیگیری و نحوه‌ی جابه‌جایی آن در شبکه‌ها باشد. این راه‌حل‌ها مبتنی بر عملکردند و در اغلب موارد برتر از کوکی‌های وب‌موبایل هستند. شناسه‌های ثابت چون بر اساس ویژگی یک دستگاه خاص ساخته شده است، به‌خوبی کار می‌کند و می‌تواند با دقت، داده‌های بزرگ‌تر مانند تعداد دفعاتی که یک تبلیغ به یک کاربر مشخص نشان داده شود، محل کاربر و آن‌چه را که کاربر بعد از نصب انجام می‌دهد، نشان دهند.

در حال حاضر بیش از نیمی از کل درآمد صنعت بازی، از دستگاه‌های موبایل است.

 

 

بازیکن‌های موبایل آماده‌اند تا هزینه کنند

تحقیقات گذشته نشان داده است که تنها درصد کمی از بازیکن‌های موبایل، پرداخت درون برنامه ای انجام می‌دهند. بااین‌حال، اقتصاد تلفن همراه فریبنده است؛ بیش از نیمی از کل درآمد صنعت بازی در حال حاضر از موبایل است. این تعداد هنوز هم به همان سرعتی در حال رشد است که بازی های موبایل در عادات روزانه مردم در سراسر جهان نفوذ می‌کنند. امروزه، بازیکن‌های موبایل از صنعتی ۷۰ میلیارد دلاری حمایت می‌کنند.

نبرد بزرگ بعدی که اکنون در بازی های موبایل انجام می‌شود، جنگ میان کاربرانی است که در تمام زمان بیداری خود به برنامه‌ها و بازی های موبایل موردعلاقه‌شان چسبیده‌اند. اگر نگاهی به آینده بیندازیم، شرکت‌ها همچنان کمپین راه می‌اندازند و بازی های موبایل مرزهای در حال گسترشی را به برندها ارائه می‌دهند.

 

 

 

بازی‌سازی اندروید

گوشی های اندرویدی تبدیل به یکی از پلتفرم‌های قدرتمند و بسیار محبوب برای بازی‌های ویدیویی شده است، که سرعت ارائه بهترین بازی ها در ژانرهای مختلف برای گوشی‌های اندرویدی به علت همین محبوبیت، بالاست.

طراحی و توسعه بازی نیاز به داشتن سطح بالایی از مهارت در یک زبان برنامه نویسی دارد. توسعه‌دهندگان بازی‌های حرفه‌ای یا آماتور باید با اکشن‌اسکریپت، جاوا و ++C یا بعضی دیگر از زبان‌های برنامه‌نویسی پیچیده آشنا باشند تا بتوانند بازی‌های ۲ بعدی بسازند . خوشبختانه امروزه ابزارهای زیاد دیگری نیز برای ساخت بازی وجود دارند که با آن می‌توان عناصر مختلف را به روش‌های مختلف به بازی اضافه کرد. همچنین قابلیت‌های دیگر مانند سیستم ثبت رویدادها، ویرایشگر گرافیکی، تعریف رفتارهای مختلف برای عناصر بازی، یک ویرایشگر سطح بالا، و جلوه‌های ویژه نیز از مواردی هستند که این ابزارها ارائه می‌دهند.

نسل فعلی نرم‌افزارهای بازی‌سازی نه تنها این ابزارهای عالی را ارائه می‌دهند، بلکه همچنین به توسعه دهندگان بازی اجازه می‌دهند کسب درآمد کنند و بازی‌های خود را در iTunes، فروشگاه گوگل پلی و مارکت‌های دیگر انتشار دهند. برخی از محبوب‌ترین بازی‌های اندروید، با استفاده از این نرم‌افزارها توسعه یافته‌اند.

شرکت توسعه تجارت سامانه سازان با دارا بودن متخصصین و بازی سازان خلاق آماده طراحی و راه‌اندازی انواع بازی در پلتفرم اندروید، و ارائه آن برا توسعه هرچه بیشتر کسب و کار شما در دنیای دیجیتال خواهد بود.

 

­­­­­­­­­­­­­­­­­­

بازی‌سازی در ios

صنعت بازی های ویدیویی اسمارت فون ها روز به روز در حال رشد است. از مدت ها پیش رویه عرضه انحصاری یا انحصاری زمانی بازی ها برای iOS را شاهد بودیم و با افزایش تعداد بازی ها، روزانه اپلیکیشن های بیشتری این راه را ادامه می دهند. بنابراین طبیعتی است اکنون این قضیه بیشتر از گذشته به چشم بیاید.

ولی این روزها بیش از همیشه مسئله بازی های انحصاری آی دیوایس ها به چشم می خورد و حتی کار به جایی رسیده که در گوشه و کنار اینترنت می توانید شوخی های مختلف کاربران با اندروید را ببینید. آن هم به یک علت، عناوینی که دیرتر راه شان را به دیوایس های اندرویدی پیدا می کنند رشد چشمگیری داشته اند.

بعد از عرضه نسخه نهایی iOS 11، رویه انتشار بازی های معروف پلتفرم های خانگی برای آی دیوایس ها به طرز عجیبی سیر صعودی پیدا کرد. اپل در همین چند هفته عناوین Flower ،The Talos Principle و The Witness را به سیستم عامل خود آورده است و در آینده شاهد عرضه Inside و Sky هستیم. یعنی اگر در گذشته و به صورت سالیانه نهایت چند بازی از کنسول های خانگی به صورت انحصاری برای iOS پورت می شد حالا تعداد اینگونه عناوین افزایش یافته است.

ضمنا جدا از قراردادهای انحصاری اپل با توسعه دهندگان، تمایل بیشتر کاربران iOS برای هزینه کردن و اصولی بودن ساخت بازی روی این سیستم عامل مهمترین دلایلی هستند که باعث می شوند سازندگان اول iOS را به عنوان پلتفرم مقصد عناوین خود انتخاب کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *